حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی

حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی

حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی

حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی

  • ۰
  • ۰

حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی


حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی – یادگیری راه کارها و روش های امنیت خانواده در فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری در زندگی دیجیتال امروز است. به طور کلی امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی به دو روش فنی و ارتقاء مهارت کاربران تامین می شود.

۱- روش فنی


در این روش از راهکارهای فنی یا آنچه به آن امنیت فنی می گفته می شود استفاده می گردد، البته مسئله امنیت فنی خدمات و راه کارهای آن چندان در اختیار کاربران نیست، بلکه این متخصصان شبکه و امنیت هستند که وظیفه دارند خدمات و نرم افزارهای خود را چنان امن کنند که احتمال وقوع مخاطرات و تهدیدات را کاهش دهند اقداماتی مانند افزایش امنیت صندوق های رایانامه، افزایش امنیت سایت ها، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی و بستن راه نفوذ هکرها و مجرمین سایبری.

نقش کاربران این است که با اهمیت دادن به موضوع امنیت از نرم افزارها و خدماتی استفاده کنند که به امنیت کاربران توجه داشته اند، برای آگاهی از این موضوع می توان به موضوعات زیر توجه داشت:

    توجه به گواهی نامه های امنیتی که ارائه دهنده خدمات کسب نموده است.
    بررسی میزان توجه ارائه دهندگان خدمات به مقوله امنیت در تبلیغات و اهداف تجاری.
    بررسی سطح دسترسی هایی که یک نرم افزار برای شروع به کار نیاز دارد. به طور مثال تهداد دسترسی هایی که پیام رسان وایبر برای نصب بر روی گوشی کاربر می خواهد تقریبا دو برابر نرم افزار لاین است.


۲- ارتقاء مهارت کاربران


اما مهم‌ترین عامل ارتقاء امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی افزایش مهارت خود کاربران در استفاده از فضای مجازی است. سواد رسانه ای کاربران نقشی بسیار اساسی در کاهش آسیب های فضای مجازی و افزایش امنیت و ایمنی کاربران دارد، چراکه کاربران با مهارت و سواد رسانه ای بیشتر می توانند امنیت بیشتری در فضای مجازی داشته باشند.

کاربران دارای مهارت از دانایی بیشتری هنگام حضور در شبکه های اجتماعی و مرور وب سایت ها برخوردار هستند و در انتشار مطالب و محتوا در فضای مجازی دقت و وسواس بیشتری به کار می برند.

  • ۹۵/۱۲/۱۵
  • mina jafarzade

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی